Klantverhaal M.G. Facility 

Wij hebben diverse klanten met allemaal een inspirerend verhaal. Elke klant heeft zijn of haar eigen beweegredenen om de processen te verbeteren met onze software. Wij vinden niet alleen de verhalen interessant, maar ook de bedrijven die daar achter zitten. Daarom is het idee ontstaan om inspirerende klanten en verhalen te delen en te laten zien wie onze klanten zijn. Wij trappen af met Edgar (Online manager) van M.G. Facility.  

M.G. Facility  

Wij vragen Edgar of hij ons kan vertellen wat MG Facility precies doet en waar ze goed in zijn. Edgar: M.G. Facility heeft vanaf de startdatum duidelijk gekozen voor de specialisatie meubelmontage. In de loop der jaren is het bedrijf gegroeid en met gepaste trots kan gezegd worden dat M.G. Facility tot één van de grootste dienstverleners in Nederland behoort.   

Wij werken nauw samen met de meubelproducenten en gezamenlijk wordt het personeel getraind in het monteren van de meest uitéénlopende meubellijnen. Er zijn veel ontwikkelingen op werkplekgebied, denk bijvoorbeeld aan elektrisch verstelbare bureaus en de ARBO-norm. Onze VCA-gecertificeerde monteurs worden zowel intern als extern door de meubelleveranciers getraind en op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen. De focus ligt bij ons op meubilair maar komt een klant met een andere vraag, dan kijken wij eerst naar de mogelijkheden en dat maakt ons erg flexibel.’

Een werkplek inrichten voor 700 werknemers? Geen probleem!

Waarom klant geworden bij Cleverdesk?  

Wij zijn benieuwd waarom M.G. Facility klant geworden is bij Cleverdesk. ‘Wij zijn nu ongeveer een jaar klant van Cleverdesk. Waarom wij voor Cleverdesk gekozen hebben? Dat is simpel. Cleverdesk paste het beste bij ons vraag en bij onze wensen. Wij waren op zoek naar de digitale werkbon. Daarbij is onze planning en magazijn ook erg belangrijk. Dit valt allen samen binnen het platform van Cleverdesk. Daarin zijn ze erg onderscheidend,’ aldus Edgar. 

Bijzondere route  

‘Toch bewandelen wij wel een bijzondere route en werken wij precies andersom,’ vervolgd Edgar. ‘Wij zijn namelijk zelf verhuisd afgelopen augustus en daarbij was warehousing direct een belangrijk onderdeel. Daarnaast hebben wij het magazijn inmiddels ook omgezet, wat toch echt al een omschakeling was voor ons. Het omzetten van het magazijn en het in- en uitscannen heeft gezorgd voor overzicht, duidelijkheid en ontzettend veel structuur aangebracht binnen onze organisatie. Dit was het grootste onderdeel binnen fase 1.  

Nu wij al een aantal grote wijzigingen hebben doorgevoerd begint voor onze een nieuwe fase, waar onze planning het grootste onderdeel van isOp dit moment is de planning bij ons nog niet digitaal maar uiteindelijk gaan wij daar wel naar toe werken. Dit zal ons naast structuur en overzicht ook erg veel tijd gaan besparen.’  

Wij zijn bij Cleverdesk gekomen via een collega bedrijf. Die werkten al met Cleverdesk en dat haalde ons ook over streep.  

Duurzame ontwikkelingen  

Wij vragen Edgar of duurzaamheid ook een belangrijk rol speelt binnen het bedrijf. Edgar: ‘Ja, dat speelt het zeker! Zo hebben wij de MVO-prestatieladder ondertekend en zijn wij daar druk mee bezig. Naast de MVO-prestatieladder zijn wij tevens VCA gecertificeerd. Daarnaast overwegen wij om te gaan voor 14001-norm (dit is de norm waarin de eisen zijn beschreven waaraan een milieumanagementsysteem moet voldoen). Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken of wij op den duur over kunnen gaan op elektrische voertuigen. Op dit moment is de actieradius voor ons nog niet voldoende om met zware voertuigen op pad te kunnen.’   

Contact of meer weten over deze case? 

Heb je aan de hand van bovenstaand klantverhaal nog vragen over ons platform of wat wij voor jou kunnen betekenen? Dat kan! Neem dan contact met één van onze collega’s op en wij helpen je verder.