De drie meest gehoorde problemen in de ondergrondse infra en oplossingen :)

De ondergrondse infrastructuur is een belangrijke onderdeel van de GWW-branche. De komende jaren zal het marktvolume naar verwachting blijven groeien in de kabel- en buizensector, zo ook voor de energie als telecom. Deze ontwikkelingen zullen leiden tot meer werkgelegenheid, maar ook tot uitdagingen op het gebied van arbeidscapaciteit.

Met Cleverdesk helpen wij steeds meer bedrijven die actief zijn de ondergrondse infra met planning, projectmanagement, materieelbeheer enz. Lees hier bijvoorbeeld hoe we voor EBC Groep al 3 fte hebben bespaard. We doen voortdurend onderzoek bij onze klanten en bedrijven uit de branche om achter de meest voorkomende problemen te komen.

In deze blog hebben we de top drie meest gehoorde problemen (en oplossingen) voor je op een rijtje gezet.

“We hebben geen grip op project voortgang”

“De informatie van de werkzaamheden die buiten gedaan wordt kent vaak een lange weg van papier, whatsappjes, mailtjes en belletjes, naar de administratie. Voordat alle informatie die in een projectadministratie verwerkt moet zijn om overzicht te krijgen zijn we veel tijd kwijt. Op deze manier is er geen zicht op waar we staan en wordt er vaak laat gefactureerd.”

Door een groot deel van de werkzaamheden te doen in Cleverdesk vermindert de papierstroom. Hierdoor is het voor jouw mensen duidelijk wat er wanneer moet gebeuren. De administratie en communicatie rondom een project neemt af. En de projectleiders/uitvoerders hebben op ieder moment van dag een actuele stand van zaken over hun project. Hierdoor kunnen ze de juiste beslissingen nemen. Ook kan er sneller worden gefactureerd naar de klant.

 

“We zijn als bedrijf niet schaalbaar”

“Groeien met de huidige werkwijze is onmogelijk met dezelfde kantoorbezetting. Dat betekent dat als er meer mensen op de bouwplaats werken er ook meer mensen op kantoor nodig zijn. Met de schaarste van personeel en een overvloed aan werk is dit een groot probleem voor ons”.

Al jaren weten we dat meer mensen aannemen in hetzelfde (niet schaalbare) proces geen oplossing is. Meer doen is geen optie, slimmer werken wel. Groei wordt vaak belemmerd omdat mensen niet op dezelfde manier werken. Met Cleverdesk kan jouw organisatie doorgroeien of meer (tijd)winst maken. Doordat de informatie op één plek staat en op allerlei manieren kan worden gevoed en gevonden (tablet, smartphone, pc), is er minder voor nodig om het werk goed te doen. Zo kan Cleverdesk jouw processen niet alleen ondersteunen, maar ook stroomlijnen.

 

“We hebben te maken met hoge faalkosten en de werkdruk is hoger dan ooit”

“We moeten steeds meer doen in minder tijd. Doordat processen niet in een systeem vastliggen, gaat soms cruciale info verloren, en het komt te laat bij de juiste persoon terecht. Hierdoor kunnen kosten hoger oplopen of betaalde werkzaamheden worden vergeten bij de facturatie.”

Er wordt steeds meer van bedrijven in de ondergrondse infra gevraagd. Er moet sneller, efficiënter, veiliger en met minder overlast worden gewerkt. Dit kan niet in dezelfde tijd en met dezelfde resources. Dus waar ligt de winst? Begin met het stroomlijnen van de ‘domme’ processen zoals urenregistratie, keuringen en registratie van productievoortgang. Door te werken in een centraal systeem als Cleverdesk maak je tijdwinst op de administratieve stroom van je werkzaamheden. Hierdoor heb je meer tijd over voor het goed uitvoeren van je werk.

 


Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?
Boek zelf een demo in met Jorrit

 

 

In een online demo van 30 minuten:

  • Maken we vrijblijvend kennis met elkaar
  • Laat ik je de Cleverdesk demo zien
  • Denk ik adviserend mee over jullie situatie

Plan een online demo